דיאטה – זו לא מילה גסה!

$(function(){setImageBanner('c79f4963-b53f-4cf9-b4e6-2e1d258aa420','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42759,'Image','');})

בהרבה מאוד פורומים ושיחות סלון המילה דיאטה נעשתה מילה שלא אוהבים להשתמש בה מכיוון שהיא אינה משקפת, לדעת רבים, ירידה בריאה במשקל.

freepik

הדבר כמובן אינו נכון אלא הפרשנות של אותם אנשים למילה זו. דיאטה היא בסך הכל מילה המתארת תהליך מסוים שלאו דווקא מעודד ירידה לא בריאה במשקל אלא מתאר מצב בו צריך לשנות את הרכבי המזון היומיים אצל אדם מסוים על מנת לשמור על בריאותו, ולעיתים המילה דיאטה אף מעודדת עלייה במשקל.

אינספור דיאטנים מקצועיים שיכולים לסייע

אזה מה עושים כדי להצליח בדיאטה ולעבור לאכילה בריאה ומאוזנת? יש לא מעט אנשי מקצוע המכונים דיאטנים שזוהי ההתמחות שלהם.

אותם בעלי מקצוע למדו לא מעט שנים על מנת לקבל את התואר הזה (כן יש תואר באוניברסיטאות בתזונה!) ויש להם הרבה מאוד ידע שחסר לאדם הממוצע על מזונות מסוימים וההשפעות שלהם על הגוף שלנו לטוב ולרע.

לכן רגע לפני שמתחילים דיאטה כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע מהתחום שיסייע לכם להשיג את המטרה ולא להתפתות לשלל שיטות הרעבה לא בריאות שיכולות להזיק לגוף בטווח הארוך, למרות שאכן יראו תוצאות של ירידה במשקל בטווח הקצר.

תגיעו עם מוטיבציה פנימית לרדת במשקל

כדי להצליח בתהליך של ירידה במשקל צריך להגיע עם מוטיבציה פנימית גדולה מאוד להצלחה ולא לקוות שיש קסמים – כי אין.

מעבר לתזונה מאוזנת יכול להיות קשה בהתחלה מכיוון שהגוף נגמל ממזונות עתירי סוכר אשר היה רגיל אליהם וחשוב להבין את זה.

בדרך כלל לאחר מספר שבועות של תזונה מאוזנת על פי תפריט מותאם אישית שנבנה על ידי איש מקצוע, מתחילים להרגיש טוב יותר ולהתאזן.

אם אתם משלבים תזונה מאוזנת יחד עם פעילות ספורטיבית מאומצת אתם עושים רק טוב לגוף שלכם, רק חשוב שתבינו בהקשר זה שמסת השריר שלכם עולה בהתאם לעצימות בה אתם מתאמנים ולכן לא תמיד תראו שהמספר על המשקל יורד אבל כן תרגישו את זה בבגדים שלכם ובהיקפים  שלכם שיצטמצמו להם לאט לאט.

אל תתייאשו!

תהליך של ירידה תקינה במשקל היא תהליך איטי ומחושב ולא אינסטנט. לכן תהיו מחויבים לתהליך ואל תתייאשו.

ככל שתתמידו כך תראו תוצאות טובות במשקל הגוף, בהיקפים והכי חשוב בבדיקות הדם התקופתיות שלכם שיוכיחו לכם שתזונה מאוזנת מותאמת אישית על ידי איש מקצוע בשילוב פעילות גופנית בריאה ומאוזנת, זה הדבר הכי טוב שיכולתם לעשות עבור עצמכם.

אז גם אם לפעמים המשקל נתקע, ואינכם רואים תוצאות, הגוף ממשיך לרדת ולהתעצב, ואתם לא צריכים להתייאש אלא להמשיך ולהתמיד.

התמדה בתהליך זה מביאה תוצאות חיוביות שישמרו לכם על הבריאות הפיזית והנפשית. לכן היו חזקים, תתמידו ותוכלו להנות מעוד שנים בריאות ויפות קדימה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה