איך קונים תפקיד יוקרתי בצבא?

$(function(){setImageBanner('9d1e1ebd-ab96-455d-8284-35a253dfd46e','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42759,'Image','');})

יותר ויותר בני נוער רוכשים הכנה לצו ראשון בתשלום. משרד החינוך מנסה להילחם בתופעה אך בני נוער שידם משגת בכל זאת מעדיפים לרכוש הכנה בתשלום ולא להסתמך על ההכנה שניתנת חינם בבתי הספר.

Shutterstock

עד לפני כמה שנים הייתה ההכנה בתשלום לקראת מבחני צו ראשון תופעה נדירה יחסית, כיום כבר מדובר על סטנדרט. אין כמעט בני נוער (מלשב"ים) מגיעים לצו ראשון ללא הכנה מוקדמת.

מדוע? כי בני הנוער (וגם ההורים שלהם) הבינו שמבחן הדפ"ר שבצו ראשון,  המהווה 50% מהקב"א הוא מבחן שניתן להתכונן אליו בקלות ולשפר את תוצאותיו.  לכן, בני נוער רוכשים הכנה בתשלום, מתכוננים למבחני צו ראשון מבעוד מועד וכך משפרים את תוצאותיהם במבחן ופותחים לעצמם דלת לתפקידים יוקרתיים יותר בצבא וכמובן גם למסלולי קצונה.

משרד החינוך מנסה לשמור על ערכי השיוון ולכן מנסה להילחם בתופעת ההכנה בתשלום, ובחלק  מבתי ספר מציעים הכנה לא עלות לכלל התלמידים, אך מרגע שלכל בני הנוער יש את ההכנה, רק מי שיתאמן במסגרת נוספת ישיג תוצאות טובות יותר מאחרים.

ראשון בצו, האתר המוביל בהכנה לצו ראשון, מדווח על עליה ברכישת ערכות הכנה בשבועיים האחרונים: " צווי הגיוס הוקפאו בגלל הקורונה, אך עתה חודשו הזימונים לצו ראשון החל מחודש מאי ובני הנוער חזרו לרכוש ערכות הכנה בתשלום" .

מדוע בני נוער רוכשים הכנה בתשלום בנוסף להכנה שהם מקבלים בבתי הספר? הרי פעם לא היו מתכוננים בכלל לצו ראשון.

הרף אכן עולה כל הזמן וכך גם הדרישות, אך המציאות נשארת אחת. את התפקידים הנחשקים כולם רוצים, ורק אלה בעלי הנתונים הגבוהים יותר מקבלים אותם. העובדה שבני נוער נחשפים להכנה בסיסית במסגרת בית הספר מעלה את הרף של כולם. לכן, כמו בעבר, מי שרוצה לבלוט ולהצטיין צריך להתכונן יותר מאחרים.

מכוני ההכנה לצו ראשון המציעים הכנה בתשלום גם מעדכנים כל הזמן את הלומדות שלהם בהתאם לשינויים שעורך הצבא וגם מציעים ערך מוסף. בראשון בצו לדוגמה, הלומדה מתאימה עצמה לשאלות בהם מתקשה המתאמן, וכך מאמנת הלומדה את בני הנוער ספציפית על נושאים בהם הם זקוקים לאימון נוסף ולא על נושאים שקלים להם ושם לא נדרש אימון.

כמובן שגם האימון של המכונים הפרטיים הוא אינטנסיבי יותר ומאגר השאלות שלהם הוא גדול בהרבה ממאגר השאלות לאימון של המכונים המציעים הכנה ללא תשלום דרך בתי הספר

מה לגבי הריאיון האישי ?

הריאיון האישי מהווה 33% מהקב"א. פעם היה הריאיון האישי משמעותי בעיקר לבנים המתגייסים לצה"ל אך החל מסוף 2019 מהווה הריאיון האישי 33% מציון הקב"א גם עבור בנות העתידות להתגייס לצה"ל. מכוני ההכנה הפרטיים מציעים הכנה לראיון האישי וגם זה מרכיב המשפר כמובן את הקב"א.

דוגמא לשאלות ממבחן צו ראשון

השאלות במבחן צו ראשון הן לא ברמה סופר גבוהה, ומה שקובע בעצם זו המיומנות והמהירות בה  פותרים את השאלות. ככל שמתרגלים יותר , מצליחים יותר במבחן.

דוגמה לשאלה שיכול להופיע במבחן צו ראשון :

**בתור מחכים 40 מלש"בים. היחס בין אלו שהתכוננו למבחנים לבין אלו שלא התכוננו הוא 2:3. כמה התכוננו למבחנים?

א. 16

ב.  8 

ג.  24

ד.  20

לשאלות לדוגמה ומבחן צו ראשון בחינם לחצו כאן >>


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה