דואגים לעולים החדשים בעתות חירום



ביום חמישי בשעה 16:37 נכנסה העיר ראשון לציון לטווח הטילים. עם הישמע האזעקה החלה העירייה בהפעלת נוהל החירום. במסגרת זאת, יש מי שדואג גם לעולים החדשים בעיר. במוקד העירוני 106, פועלים נציגים בשפה הרוסית ובשפה האנגלית לשירותם של התושבים בכל עת ואילו תושבים הדוברים רק את השפה האמהרית, מופנים ישירות אל מוקד הקליטה, שם יקבלו בשפתם מענה לכל השאלות והסברים מפורטים.

כמו כן, ביום ראשון האחרון, החליטו ברשות העירונית לקליטה ושילוב עולים ליזום שיחות טלפון לעולים חדשים אשר הגיעו לארץ במהלך השנה האחרונה ואינם דוברי עברית. בשיחות אלו, הוסבר להם אודות המצב, ניתנו להם תשובות לשאלות וכמובן הנחיות לפעולה במידה ונשמעת אזעקה בעיר.
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור:"גם בימים קשים אלו, חשוב לעשות הכול כדי לשמור על שגרת חירום בקרב כל אוכלוסיית העיר. גם בקרב תושבי המדינה שאינם עולים חדשים, קמה בהלה לנוכח המצב ולכן חשוב להתייחס לאוכלוסיית העולים ולהעניק להם ברוגע, בקור רוח ובשפתם תשובות לכל שאלותיהם, כדי למנוע מצב של בהלה הנובעת מחוסר ידע. אני קורא לעולים החדשים-אנחנו כאן בשבילכם. במקרה של שאלות אל תהססו לפנות אלינו למוקד העירוני 106 ואנחנו נדאג לתת לכם תשובות והסברים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה