מעשי וונדליזם קשים במקלטים הציבורים במהלך מבצע "צוק איתן"

$(function(){setImageBanner('4745358f-223e-4d71-ba87-524d6d717428','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

המקלטים שהיו פתוחים לציבור 24 שעות ביממה במהלך ימי המבצע היו חשופים לנזקים רבים שנעשו בהם, בהם גרפיטי, ערימות אשפה ובעיקר צרכים שנעשו בהם * והיו גם תושבים שבחרו לחגוג שם יום הולדת ולא אספו אחריהם


כעת, שמבצע "צוק איתן" כמעט ומאחורינו נערכת החברה לביטחון לטיפול בעשרות מקלטים ציבוריים ברחבי העיר שבהם נגרמו נזקים קשים ממעשי וונדליזם מכוערים ביותר. כידוע, במהלך מבצע "צוק איתן" הנחה ראש העירייה, דב צור ופיקוד העורף על פתיחת המקלטים 24 שעות ביממה לזמינות התושבים. אולם, נראה שמקום למחסה היה רק אחד הדברים שבה עשו במקלטים. אגף החירום בחברה לביטחון מדווח כי ביותר מעשרה מקלטים התגלו גרפיטי, ערימות אשפה, הרס ציוד ריהוט ושירותים ובעיקר אלמונים שעשו את צרכיהם במקום.

יש לציין כי במהלך המבצע, אגף החירום בחברה לביטחון עבר בין המקלטים וניסה להשמיש אותם שוב לטובת התושבים. אולם מיד לאחר מכן התגלו שוב מימדי ההרס והנזק. בחברה העריכו כי חלק ניכר מהנזקים נעשו על ידי צעירים ובני נוער שכן במקום התגלו נרגילות, בדלי סיגריות ובקבוקי אלכוהול.

בחברה לביטחון מסבירים כי בני הנוער מעדיפים לעבור מהגנים הציבוריים שבהם ישנה נוכחות וסיורים של משטרה, פקחי החברה לביטחון ואף סיירות הורים, למקומות חשוכים ומוסתרים שבהם לא יראו אותם ולא יתפסו אותם. ערן חיים, ראש צוות הנוער בחברה לביטחון מסביר כי מכיוון שהיום האלכוהול הוא יקר ופקחי החברה והשוטרים שופכים להם את האלכוהול, הם נזהרים לפני שהם מוציאים את הבקבוק. ברוב המקרים מתגודדים הנערים במוסדות חינוך שבשעות הערב והלילה חשוכים וריקים מאדם וכאמור,  במהלך מבצע "צוק איתן", הם מצאו מסתור במקלטים הציבוריים.

אחד המקלטים שבהם התגלו מעשי הוונדליזם הקשים ביותר שימש תנועת נוער לפעילות שוטפת. חניכי התנועה התאכזבו לגלות את הנזק העצום למקום ולריהוט. צוות נוער של החברה לביטחון עשה עבודת מודיעין מאומצת שבמהלכה זומנו לחקירה במשטרה מספר בני נוער שהודו במעשים.

אגב, נראה כי המקלטים נוצלו לשימושים נוספים, כאשר באחד מהם התגלו פריטים המעידים שבמקום חגגו יום הולדת. מיותר לציין שהחוגגים לא טרחו לאסוף אחריהם את שאריות האוכל ופסולת נוספת.

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון רז קינסטליך מוסיף: "במהלך המבצע העירייה נאלצה להתמודד עם נושאים רבים, כמו טיפול ברסיסי יירוטים, היערכות ופתיחת מאגרי חירום, טיפול בעשרות אלפי פניות שהגיעו למוקד העירוני וכמובן בהשמשת מקלטים ציבוריים ומקלטים משותפים. לצערנו, מעשי הוונדליזם המכוערים שהתגלו במקלטים רבים בעיר חייבו אותנו לרדוף אחרי הזמן ולטפל שוב ושוב במקלטים כך שבעת אזעקה יהיו זמינים לתושבי המקום."

צילום וונדליזם במקלטים- עיריית ראשון לציון

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה