שנה פוריה לגימנסיה הריאלית- מקום ראשון בתחרות הדיבייט הארצית

$(function(){setImageBanner('b7b8a51f-6640-45f4-9499-d3c252d52f32','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

בתום חמישה חודשי ויכוח, זכתה הגימנסיה הריאלית, בפעם הראשונה בתולדותיה, במקום הראשון בתחרות התיכוניים הארצית בדיבייט (שיג ושיח) * בחצי הגמר הם ייצגו את האופוזיציה ובגמר את הממשלה- בשני המקרים הם הצליחו לשכנע את השופטים והקהל תוך שהם מפתחים קו טיעונים בהיר מסודר

איזו שנה פורייה לגימנסיה הריאלית.בשנה האחרונה גרפו תלמידי בית הספר הישגים חסרי תקדים במגוון תחומים. לפני שנה גברה נבחרת הגימנסיה הריאלית על כל התיכונים בישראל באליפות הארץ לבתי ספר באתלטיקה קלה, חודשיים לאחר מכן היה זה תלמיד הגימנסיה שזכה באולימפיאדת הכימיה בטכניון וייצג את ישראל באולימפיאדה שהתקיימה ברוסיה. לפני שלושה חודשים ההישג היה כפול כאשר גם נבחרת הבנות וגם הבנים בכדורסל העפילו לגמר אליפות התיכונית. הבנות אף המשיכו והניפו את הגביע. השבוע נרשם הישג אדיר נוסף כאשר נבחרת הדיבייט של בית הספר התמודדה במשך חמישה חודשים בסדרת תחרויות באליפות הארץ לדיבייט בתוכנית "שיח ושיג" ובתחרות הגמר שהתקיימה באוניברסיטת תל אביב, זכתה במקום הראשון.

דיבייט הינו דיון על מגוון רחב של נושאים, המתנהל בשיטת הדיון הפרלמנטארי המגיעה מאנגליה. דיבייט פירושו ראיית שני הצדדים של המטבע, הקשבה, ביקורתיות, ומעורבות בנושאים העומדים על סדר היום הציבורי בכל רחבי העולם. הדיבייט הינו חלק ממסורת דמוקרטית ארוכת שנים, ששמה לה למטרה לעודד ולטפח את היכולת לדון באופן רציני בנושא תוך כיבוד עמדתו של האחר לכל נואם תפקיד וזמן קצוב.

בחצי הגמר התחרו תלמידי הגימנסיה מול נבחרת תיכון "רמות" בת ים. הנושא היה "בית זה יעניק אזרחות למהגרי עבודה תמורת שירות בצה"ל". הגימנסיה ייצגה את האופוזיציה, כלומר עמדתה הייתה נגד הנושא ,השופטים והקהל השתכנעו מנימוקי התלמידים הנואמים והכריזו על ניצחונם בשלב זה.

בדיבייט הגמר התמודדו התלמידים מול נבחרת תיכון "הכפר הירוק". הנושא היה "בית זה יבטל את כל הזרמים במערכת החינוך". תלמידי הגימנסיה יצגו הפעם את הממשלה, כלומר עמדתם הייתה בעד הנושא. התלמידים בחנו והציגו את היבטיו החיוביים של הנושא ,תוך שהם מפתחים קו טיעונים בהיר מסודר ומשכנע ,מלהיבים ומרגשים את הקהל ואת השופטים ששיבחו את כושר השכנוע והעמידה מול קהל, החשיבה המסודרת, ההקשבה הביקורתית ותרבות הדיון. זו הפעם הראשונה בתולדות הגימנסיה שהיא זוכה במקום הראשון בתחרות זו.

ראש העירייה, דב צור, בירך את התלמידים וצוות ההוראה על ההישג חסר התקדים והוסיף: "בתחרות ארוכה ולא פשוטה כלל, הצליחו תלמידי בית הספר, באמצעות כושר השכנוע, היכולת הרטורית, החשיבה המסודרת וההקשבה הביקורתית, לנהל תרבות דיון מרשימה ולשכנע את הקהל והשופטים ועל כך אנו גאים בהם".

מנהלת הגימנסיה, דליה ישעיה, שיבחה את תלמידי נבחרת הגימנסיה: דביר אביעם-עזרא, רוני גטניו, אביב אבידן, מעיין פאר, רון גטניו ויונתן סברנסקי וכן את המורה שהובילה את הנבחרת בארבע השנים האחרונות, תמר מאיר. "בחרנו בבית הספר לחנך את תלמידינו באמצעות הדיבייט  (שיג ושיח) שהוא כלי חינוכי ממעלה ראשונה המקנה כלים חשובים בהעברת מסרים בחברה דמוקרטית ובעיקר מחנך לקבלה ביקורתית של מידע ועמדות ויכולת בוגרת להתמודדות עם עמדות מנוגדות. הדיבייט מפתח את החשיבה העצמית ויכולת הניתוח הלוגי, מרחיב את הידע הכללי, מלמד כיצד לחשוב באופן יצירתי וכיצד לטעון טיעון באופן בהיר מסודר ומשכנע".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה