החלה לפעול בעיר התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון ההודעה חשובה בעיקר בשל האנשים הכלולים בשיחה.

$(function(){setImageBanner('6fe71258-36fa-4d26-94f7-10be9cfbb977','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

התוכנית המכוונת לצמצם את היקף מצבי הסיכון בקרב ילדים תחל לפעול בשלב הראשון בשכונת רמב"ם * מוביל התוכנית מטעם עיריית ראשון לציון, סגן ראש העירייה מוטי עג'מי: "התכנית תאתר ילדים ובני נוער במצבים של טרום סיכון ותוכל לטפל בהם"

החל מהשבוע תפעל בראשון לציון תכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון. התוכנית הנקראת גם °360, פועלת מתוקף החלטת ממשלה ומשותפת למשרדי הרווחה, החינוך, הבריאות, הקליטה ובטחון פנים, וזאת מתוך רצון לאיגום משאבים ושירותים הניתנים לילדים ובני הנוער.התוכנית מכוונת לצמצם את היקף הילדים ונוער ובמצוקה, החיים במצבים המסכנים אותם במשפחתם ובסביבתם. בין התחומים אשר בהם עוסקת התכנית: קיום פיזי בריאות והתפתחות, קשרים בתוך המשפחה, למידה ורכישת מיומנויות – מצב הילד בבית הספר, תחושת ביטחון וברווחה נפשית, השתייכות והשתתפות חברתית, הגנה מפני אחרים והגנה מפני התנהגות מסכנת שלהם עצמם.
 

כמו כן, בתכנית יש התייחסות לרצף מצבי סיכון שנתונים בו הילדים ולא רק למצבי קצה. מובילי התכנית מסבירים כי המטרה היא לזהות את הסכנה עוד לפני שאנו מגיעים לאירוע קיצון כזה או אחר, לאתר את אותם ילדים אשר לעתים לא שומעים אותם ולא רואים אותם ופשוט לא יודעים שהילד במצוקה. התכנית, אשר תיושם בשכונת רמב"ם בשלב ראשון, תושיב בשולחן אחד את כל הגורמים, תבצע מיפוי של הנתונים, סוגי הצרכים והיקפם ותגבש תכנית מותאמת לכל ילד וילד. 
 
באירוע השקת התכנית בשבוע האחרון השתתפו ראש העירייה- דב צור, מנכ"ל העירייה- פרנקו גונן, הממונה המחוזית-רוני מולה, הממונה המחוזית לתכנית "התחלה טובה"- שירה זילברמן, עדיה פלד-מנהלת התכנית בעיר, נציגים מחמשת המשרדים, גורמי עירייה ממינהל החינוך, הרווחה והקליטה, החברה לבטחון וסדר ציבורי, הרשות למלחמה בסמים ונציגי ציבור.
 
ראש העירייה, דב צור, שלא צפוי היה לשאת דברים במפגש, ביקש בכל זאת לפנות לגורמים העירוניים שישתתפו בתכנית ואמר להם, "לצערנו בשנים האחרונות אנו מקבלים משנה תוקף לחשיבות התכנית בארץ בכלל ובעיר בפרט. יש ילדים ונערים בסיכון שחומקים מעיננו, שאנו מגיעים אליהם מאוחר מידי. אני מאמין גדול במניעה, בחינוך, בהשקעה בתרבות הפנאי של ילדינו, במילוי שעותיהם של ילדינו בתוכן חיובי כדי שאותם גורמים שליליים לא יתפסו מקום. התכנית הזו היא כלי נוסף עבורנו לאתר את הילדים שזקוקים לעזרה שלנו". ממלא מקום וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, שמוביל את התוכנית מטעם העירייה, אמר: "התכנית אמורה לאתר ילדים ובני נוער במצבים של טרום סיכון ולתת כלים לכל הגופים ולמערכת העירונית לטפל בהם. מטרת התכנית להקטין את אחוז הילדים ובני הנוער החיים במצבים מקדמי סיכון ולבנות להם קהילה תומכת".
 
התמונה באדיבות עיריית ראשון לציון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה