תלמידי בתי הספר היסודייםהשיקו ספר סיפורים וציורים לעיר

$(function(){setImageBanner('b0bc51da-2cf0-4b3d-bfca-8f8d7382a582','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

הם כתבו על האמרה המפורסמת של העיר "מצאנו מים", על אליעזר בן יהודה שלימד בבית הספר העברי הראשון ואפילו על מבצע "עמוד ענן" שהכניס את ראשון לציון לטווח ירי הטילים מעזה *התלמידה רותם שחורי מתרגשת: " כשביקשו ממני לצייר, התחלתי לצעוק ולשמוח כאילו זכיתי בלוטו"

בשבוע שעבר התקיימה מסיבת השקה לספר "130 ילדים ועיר" המציין את יום הולדתה ה-130 של העיר ב-130 סיפורים, שירים וציורים של 130 תלמידי בתי הספר היסודי בעיר. ספר העיר הפך זה מכבר למסורת בארבע השנים האחרונות בעיר. השנה הצטרפה רשת "כותר ראשון"  לוועדה המארגנת. מאות ילדים והורים, גדשו את היכל התרבות במסיבת השקת הספר.
 

במרכז האירוע התקיים מופע של השחקן טל מוסרי, שהפעיל את הקהל הצעיר וקרא שירים וסיפורים מהספר. כל היוצרים הוזמנו לבמה לקבלת הספר וההתרגשות של התלמידים וההורים הגאים הורגשה באוויר."זו הרגשה כיפית שהסיפור שלי התפרסם"  סיפרה התלמידה שירה קרני מבית הספר 'מישור הנוף', שמתארת את סיפורה "סבא שלי נתן לי מידע על מה היה פעם, כאשר ראשון הייתה מושבה. הוא כתב לי באימייל וניסחתי את זה כסיפור. היה מגניב לכתוב את זה, לדעת מה היה פעם, בעבר, כשעוד לא נולדתי".
 
רותם סיכמה את סיפורה על ראשון לציון כיום: "זו עיר יפה ויש בה הרבה דברים מיוחדים. יש הרבה דברים כיפיים בעיר שאני אוהבת, כמו הגינה חדשה שבנו במישור הנוף, אני וחברים שלי תמיד נפגשים שם".התלמידה, רותם שחורי מבית הספר "עדיני", תרמה ציור לטובת הספר, עליו היא מספרת: "הציור שלי מבטא את ראשון לציון כצעירה ושמחה. כאשר משחקים בפארק שעשועים, לא משנה באיזה גיל, תמיד נהנים וצוחקים.
 
כשביקשו ממני לצייר, התחלתי לצעוק ולשמוח כאילו זכיתי בלוטו. הרגשתי שאם הציור שלי נבחר, אין גבול לדברים שעוד אוכל לעשות."על עריכת הספר ועיצובו אמונה העורכת שגית אמת, שאמרה בטקס: "ההשתתפות בספר ובערב היא נקודה משמעותית בבניית הדימוי העצמי של התלמידים. זיכרון שיתחממו לאורו עוד שנים רבות".חלה טורק, מנהלת תוכניות מיוחדות במינהל החינוך ורחלי לשם, מנהלת רשת כותר ראשון אשר הפיקו במשותף את הספר, אמרו שהעיר זכתה במתנה מאד מיוחדת המאגדת בתוכה סיפורים ושירים המתארים את ימיה הראשונים של העיר בעבר ואת חיי הילדים בראשון לציון של היום.
 
בציורים השזורים בספר באה לידי ביטוי הזווית האישית של הציירים הצעירים על מקומות אישיים ואהובים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה