צעירים מתנדבים למען צעירים בראשון לציון

$(function(){setImageBanner('e19128d3-08f7-4f1b-bca3-4c849b47cf46','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

כוח מיוחד של 150 בני נוער, צעירים ואמהות מתגייס מדי שנה להפעיל פעילויות העשרה ללא תשלום לילדים בקהילה וזאת במסגרת תוכנית נתי"ב שמפעיל המינהל לשילוב חברתי

כאשר תוכנית נתי"ב (נוער תומך ילדים בקהילה), הוקמה לפני שנתיים על ידי המינהל לשילוב חברתי, אף אחד לא שיער שההתנדבות של הקהילה תהיה כה מרשימה. 150 בני נוער, צעירים ואף קבוצת אמהות, מתנדבים מדי שנה להעניק לילדים ממשפחות המטופלות ברווחה פעילויות פנאי והעשרה ללא כל תשלום. כאמור, השבוע ציין הפרויקט שנתיים להפעלתו בהפנינג דוכנים, משחקי יצירה ובהשתתפות כוכב הילדים, עודד פז.

מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, ברך באירוע סיום השנה וציין כי מדובר באחד הפרויקטים החשובים והמצליחים ביותר של המינהל לשילוב חברתי בעירייה: "לנוכח המצב הכלכלי הורים רבים נתקלים בקושי לממן פעילות העשרה עבור ילדיהם. פרויקט נתי"ב נותן מענה לצורך הזה בדיוק. האלמנט החשוב ביותר בפרויקט הוא שיתוף הפעולה עם הקהילה שלוקחת על עצמה אחריות ומקבלת מאיתנו את הכלים לסייע לעצמה. הפרויקט מתממש בראש ובראשונה בזכות המתנדבים בני הנוער - הפעילים בתנועות הנוער, במסגרת המחויבות האישית וכמד"צים ולצידם ההורים המתנדבים. אני מבקש לברך את כל השותפים למיזם ובראשם את המחלקה לעבודה קהילתית".

תלמידת כיתה י' במקיף ה', קורל לונגו, המתנדבת בפרויקט, אמרה:"באופן אישי רציתי לתרום מעבר לשעות במחויבות אישית ולקחת חלק גדול יותר בפעילות עם הקהילה ועם הסביבה שבה אני חיה. הרעיון הוא להגביר את המעורבות של קבוצת בני הנוער שלנו ולנסות להעביר תכנים ערכיים לילדים הנמצאים בשכונה בה אנו גרים".

מנהלת המחלקה לעבודה קהילתית, שבמינהל לשילוב חברתי, מלי בן משה, הוסיפה: "עצם שילובם של כוחות רבים בקהילה ובכללם בני נוער, הורים, סטודנטים, בנות שירות לאומי ואף מורים מתנדבים מעיד על הכוח הקהילתי הרב שיש בעיר. תוכנית נתי"ב מתמקדת בהעצמה של הפעילים הקהילתיים אשר הופכים להיות מודעים לסביבתם ולוקחים אחריות חברתית".

יו"ר עמותת מכוונים מעלה, עידן חמי, סיכם: "הפרויקט מביע בצורה הטובה ביותר מהי אחריות קהילתית ומעורבות חברתית".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה